اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

عبور از آزادراه مشهد-باغچه بدون پرداخت عوارضی در ایام چراغ برات‌|‌ممنوعیت فعالیت‌های عمرانی در مناطق پر تردد از ۲۰ اسفند ماه

  • کد خبر: ۱۰۱۶۶۴
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
عبور از آزادراه مشهد-باغچه بدون پرداخت عوارضی در ایام چراغ برات‌|‌ممنوعیت فعالیت‌های عمرانی در مناطق پر تردد از ۲۰ اسفند ماه
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: انجام حفاری درکلیه معابر از ۲۰ اسفند به جز حفاری‌هایی که به دلیل ترکیدگی لوله آب، گاز و ... فوریت داشته باشند؛ ممنوع است.

به گزارش شهرارانیوز، سید خلیل منبتی گفت: با توجه به تاکیدات شهردار و برای جاوگیری از ایجاد ترافیک تمامی فعالیت‌های اجرایی عمرانی از جمله پیاده‌روسازی‌ها و حفاری که باعث ایجاد ترافیک و کندی حرکت می‌شوند به جز خط‌کشی در معابر پرتردد شهر از 20 اسفند متوقف می‌شود.

وی افزود: البته پروژه‌های پیاده‌روسازی و اصلاح جوی و جدول در معابر فرعی و کم تردد تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تنها در روزهای تعطیل ابتدایی سال متوقف خواهد بود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: انجام حفاری درکلیه معابر از20 اسفند به جز حفاری‌هایی که به دلیل ترکیدگی لوله آب، گاز و ...فوریت داشته باشند؛ ممنوع است.

منبتی به تعویض سرعت‌گیرهای زیرگذر حرم مطهر اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی تعویض و نصب سرعت‌گیرهای جدید نیز در زیرگذر حرم مطهر اکنون درحال انجام است و تا پایان هفته آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تردد زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده برای تسهیل تشرف زائران به حرم مطهر طرح تردد زوج و فرد خودرو در ایام نوروز اجرا نمی‌شود و پس از نوروز برای اجرایی شدن یا نشدن آن تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون عمران، حمل ‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد به طرح ویژه ترافیکی ایام چراغ برات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقضای سفر درایام چراغ برات در مسیر بهشت رضا(ع) تصمیم گرفته شد برای کاهش ترافیک در این ایام، عبور از آزادراه مشهد-باغچه بدون پرداخت عوارضی و برای خودروها آزاد باشد.

اضافه شدن 500 دستگاه اتوبوس به مسیرهای پرتردد

منبتی درادامه ضمن اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی در ایام پایانی سال، گفت: هرساله از نیمه دوم اسفندماه و همزمان با افزایش تقاضای سفر به دلیل خریدهای نوروزی، در راستای رفاه حال مردم ساعت سرویس‌دهی پایان کار ناوگان اتوبوسرانی نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: برهمین اساس سرویس‌دهی از مبادی پایانه های اتوبوسرانی بسته به طول مسافت مسیر، تا ساعت 21 انجام و تا ساعت 21:30 در طول مسیر تداوم خواهد داشت.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین در این مدت به ویژه شب سال تحویل و روز اول فروردین مسیرهای پرتردد با اضافه شدن 500 دستگاه اتوبوس تقویت می‌شود.

منبتی به ویژه برنامه های قطار شهری مشهد برای استقبال از بهار نیز اشاره و اظهار کرد: فضاآرایی ایستگاه‌ها، پخش تیزرهای و پیام‌های صوتی نوروزی و پیام‌های مناسبتی از مانیتورهای ایستگاه‌ها ونظافت 27 کیلومتر تونل به همراه ناوگان، سازه‌ها و36 ایستگاه خط یک و دو قطار شهری بخشی از اقدامات بهارانه شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد است.

وی اضافه کرد: در کنار این فعالیت‌ها با توجه به افزایش تقاضای سفر در روز پایانی سال افزایش یک ساعته سرویس‌دهی خطوط قطارشهری و کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به 4 دقیقه در شب سال تحویل نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک قطارشهری برای روز اول فروردین 1401 در صورت سخنرانی مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی شده است.

منبتی همچنین ضمن اشاره به ویژه برنامه‌های ناوگان تاکسیرانی برای ایام نوروز نیز گفت: درایام پایانی سال و نوروز ناوگان تاکسیرانی در مبادی ورودی مشهد از جمله پایانه مسافربری امام رضا(ع)، راه‌آهن و فرودگاه برای سرویس‌دهی مناسب به زائران عزیز تقویت خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->